یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

یک بررسی جدید در فرانسه نشان می‌دهد که کووید-۱۹ سه برابر مرگبارتر آنفلوانزای فصلی است.

ّICU

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پژوهشگران فرانسوی ۸۹۵۳۰ بیمار بستری‌شده به علت کووید-۱۹ در ابتدای امسال را با ۴۵۸۱۹ بیمار بستری‌شده به علت آنفلوانزا بین ماه‌های دسامبر ۲۰۱۸ و فوریه ۲۰۱۹ مقایسه کردند. میزان مرگ در بیماران کووید-۱۹ نسبت به بیماران آنفلوانزا ۱۶.۵ درصد نسبت به ۵.۸ درصد بود.

دکتر کاترین کانتین، از بیمارستان دانشگاهی دیژون و سرپرست این پژوهش گفت این تفاوت به خصوص از این لحاظ مهم است که فصل آنفلوانزای ۲۰۱۸/۲۰۱۹ بدترین فصل این بیماری در فرانسه از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بوده است.

بیماران بیشتری مبتلا به کووید-۱۹  نسبت به بیماران آنفلوانزا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند (۱۶.۳ درصد در برابر ۱۰.۸ درصد) و میانگین بستری شدن بیماران کرونا در این بخش تقریبا دو برابر بیماران آنفلوانزا بود (۱۵ روز در برابر ۸ روز).

نتایج این پژوهش در ژورنال «پزشکی تنفسی لنست» منتشر شده است.

بیماران کووید-۱۹ نسبت به بیماران آنفلوانزا همچنین با احتمال بیشتری نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا کرده بودند و دچار نارسایی ریوی شده بودند.

یک بررسی دیگر منتشر شده در ژورنال پزشکی بریتانیا (BMJ) بوسیله پژوهشگران آمریکایی نشان داد که بیماران بستری‌شده به علت کووید-۱۹ در مقایسه با بیماران بستری‌شده به علت آنفلوانزا به میزان بیشتر در معرض خطر بالاتر نارسایی اندام‌های حیاتی و مرگ هستند و باعث افزایش مصرف منابع بهداشتی می‌شوند.

کد خبر 574191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha